Tuesday 19 November 2013

I -City, Shah Alam

Assalamualaikum.. n hai :D

Wonderful.Beautiful.Amazing. Three  words sudah cukup menggambarkan sesungguhnya tempat ini memang la comey angat! Tempat apekah yang banyak sangat lampu? Mengalahkan lampu kat tepi jalan. Haha. Ang penah dengar I-City ?? alo sudah semestinya sesape yang sampai KL tuh kalo tak pegi sini memang la ko tidak menghargai keindahan waktu malam kan.and cikgu sekolah patot masukkan tempat  neh sebagai one of the *tempat wajib pegi bila sampai Key El.

Sebenarnya  aku baru sampai sini. Kehkehkeh. Apekah sememangnya aku seorang sahaja manusia yang ketinggalan zaman sebab baru sampai? Dah la sebok je nak post bagai. Ahh bia laa.. okey,nak pegi sini pastikan perot and poket tu berisi la sikit ek. Bukan hape, makanan kat sini biase-biase* je. Lauk tak macam kat rumah. Heee. kalo datang sini setakat nak spend time tengok lampu colourful gitu-gitu je, tak cun ah kan. At least sentuh la game siket-siket. Mainan kat sini pon banyak. Harga pon hmm bolehla tahan murah*la daripada expo kat tepi ghumah korang tuh.

                                       

 welcome to zaman pencerahan..yihaaaa! over =_=



masuk free je. tapi nak main, sila bayar 





 sesape yang tengok RM, mesti teringat men game nih kan ?



abaikan manusia yang happy sakan tu ek  =_=


angpa nak jumpa mr bean ke, sesape lah actor 
dunia yang fehmoos, kat sini la tempatnya













alooo macam dekat korea pulak 



pinjam bawak balik ghumah boleh dak? 
meriah siket kampong aku.miahaha

Kitorang pegi sini berlima.  And salah sorang member tu, si Fatihan nih tetibe bersuare 'kak jom masuk rumah antu( House Of Horror)'.kondifen giler si Tihan nih nak masuk ghumah antu. Aku la kan, banyak-banyak tempat ini je yang ko pilih?? Mulanya memang tak la aku nak masuk, tapi sebab yang 3 lagi sedang kecoh berbisik bersuare nak masuk jugak*.kononnyalah tunjuk verani before masuk tuh. Tengok tempat pon hmm  ménanges melalak karang. :(



tengok pom hmmmm dahsyat. macam villa nabila..eh#

Lepas amek tiket, ahh sudah tetiba sume tak mo masuk pulak. Kalo setakat 5hengget tu, belom pape aku dah cabot. Tapi sebab 15hengget wey, sanggop  nak burn camtu je? Oh tidak-tidak. Dengan langkah berani+sekejap lagi nak fengsan, kitorang terjah je. Belom ape-ape….

Suummeee bertempiaran(termasuk la aku). Sakit anak tekak. Adui makk! Kus zemangat! Tekejot sebab effect bunyi jek. Dalam kepala masa tuh, satu je aku pikir, boleh tak kalo masukm teros marathon 120km/h?? haha adui aku nak terkenc*ng weh. Tolong..aku nak keluar weh.

Laki  yang jaga kaunter tu bagitau dalam tu just ada replika je. Tak yah takut. Replika apekebendenya siap dengan antu yang keluar. 2 hekor pulak tuh. Bang, kami lelaki*, tak kira replika ke, dah namanya rumah antu, so tau-tau jela kan.dengan effect musicnye, Ya Allah… Selagi tak lepas zaman kegelapan tu, macam-macam yang boleh keluar kan. mase tengah gembira* sakan meraikan si antu tuh, kitorang terberpecah. Tinggal la aku kat situ. And aku tak tahu pulak ada sorang lagi antu tengah sesedap ready kat depan tuh. Hape lagi, kemahen dye serang aku sebab aku sensorang kat situ.. cis

Aku la kan, hmm geram pulak dengan antu tuh. Haih nasib baik masa tu aku pakai kasut tak pakai heels. Kalo tak, berlobang muke tu bang. Eleh, dye pakai topeng mumia je kot. Korang neh melalak lelebih la pulak.at least lega sebab pocong takde. Fuuhh .kalo tak mampu nak kutip balik jantung dengan mata yang dah keluar tuh?

Lepas 15 minit melalui zaman kegelapan tu, baru la nampak zaman kecerahan.ahhh legaaa. And  ghupenya antu tu lelaki yang kitorang jumpe masa mula-mula tuh. Sedap je kan ko gelak kat  belakang tuh.




brader tu suh aku beli gambo nih. 
dah la duaploh hengget. mahal bang hoi.

Oleh sebab stress masuk mende alah nih, kitorang pegi la naik Giant Wheel. Tiket 10hengget sekali pusing ja. Boleh la kalo korang nak menikmati keindahan bandar Shah Alam waktu malam. Bahgia sangat bila berada di puncak. Gituu. Hilang ghupe antu tadi.




hai Giant Wheel. come to mama please :D



dari atas memang la indah angat!

Oleh sebab tetiba aku mengidam sangat kebab, nampak kedai kebab eh tetiba nak rasa pulak. Harga dye RM 5.90. besar pulak tu. Sedap pulak tu. Bleh share 2 orang. 


 burpppp..alhamdulillah tengok pon dah konyang

Lepas makan sume, kitorang balik. Tapi kalo nak balik, tolong jangan naik teksi kat sini. Mencekik harga nya. Nak pegi area jakel tu pon dah tibai 20hengget! So better korang sewa kete la. Daripada korang dok begado dengan drebar tu. Alasan pak cik tu sebab dorang kene bayo parking mahal. Tapi kalo dah terdesak, korang naik jela. Haha

I-City ni bagi aku best n tempat yang sesuai for spend time wif your family n members di hujung minggu. And aku ada terbace artikel, setiap minggu 10,000 tourists yang mai sini. Haa nampak dak betapa femosnye tempat neh!! Yeay termasuk la kami. Heee. And sepupu aku bagitau, kalo hujung minggu Shah Alam memang meriah. Banyak lagi tempat yang korang boleh terjah sekitar area UiTM macam  Masjid Shah Alam, Tasik Shah Alam, SACC mall, PKNS, Wet World Wonderland, Pasar Bungan banyak lagi.  Nak makan, don’t worry la banyak sangat tempat nak makan. Nak murah makan je dalam UiTM. haha. So, enjoy your school holidays boboy n gegurls!!



1 comment: