Monday 21 October 2013

Pasar Seni,K ELompo

Assalamualaikum ..

Lama sudah aku tak share pasal travel aku kan. Stalker punya folder jumpa la memori takberapa nak lama sangat. Bulan mei lepas masa konvo. Pasar seni.. ya pasar yang penuh dengan barang antik, peliks mahupon unik.sesape yang terjah kel el lumpo tuh haruslah pegi sini eh. Kata nak buat pulang untuk yang tersayang kan. So,kepada traveller Wajib pegi. 

Lepas konvo tengahari tuh, aku ajak adik laki aku g sana. Mulanya nebes jugak sebab aku g sana pon everything guna pengangkutan awam. Betapa bagusnya aku sebagai rakyat Malaysia. Wahaha. Okey, aku n boyprend aka adik laki aku naik LRT dari KL sentral – Pasar Seni . tambang mende alah ni pon cuma bayo sehengget je. Banyak kali dah pegi sini tapi join pon dengan sekolahkan. Pegi sendiri lagi adventure la biarpon kau terkinja-kinja macam monyet xtau nak g cemane kan. Itula pentingnya map. Ya map.


ya ini namanya map ya pakcik sekalian. 

Sampai je sane, pasar seni bukan depan mata hokey. Korang kene jalan siket je. Aku sampai je, haa sudah aku rasa macam dah sesat. 2 3 kali ulang alek nek tangga LRT tuh. Penat gila. Siap tanya orang lagi. Kebetolan ada tourist nak g situ jugak.siap tanya aku lagi. Gelabah jugak aku masa tuh nak speaking lagi. Confident yeye je aku masa tuh siap tunjuk arah lagi. Padahal aku pon sesat. Cari punya cari, depan tuh je. Speceles aku dengan bf aku. Lahai +_+



Sampai sana, senyum lebo le aku. Masuk je, aku fening mabuk barang dah sebab sume mende cumel angat!! Korang jangan men beli ikot suka je tau. at least kasi round 2 posingan CM(Central Market) nih dulu. Mende same je but different prices. Kata nak jadi warga pembeli yang bijak kan.




Adik aku ada bagitau yang dye penah nengok ada filem yang buat penggambaran kat sini. Kagum hokey.


flem apa eh belakon kat sini? haha aku lupaa..



Sini macam-macam boleh jumpa. From toe to head ye. Tapi kebanyakan macam barang antik macam kelengkapan rumah je. Seni la katokan. Keychain aku jumpa kat gerai belakang dekat dengan pintu keluar tu dapat la 10 bijik 10hengget kot. Nak makan nasik don worry depan tu kepsi ,ada kedai mamak jual macam-macam nasi beriani kambeng la. Sepinggan boleh dapat 7hengget je. Murah angat. Itu belom campo air lagi bang. Sini kau xpayah la demand lebih nak minum coconut shake murah macam kat kg. Harga sini 3xganda huntong tau. 1 cup 3hengget. vapak mahol mak cik oih


melepaskan rindu ayam brader bob.


sesuai nak tempek kat peti sejuk


keychain untuk tersayang. gituuu 



Sesambil intai deko gerai tuh, sempatla intai dslr kedai sebelah tuh.ihiks. bila la nak dapet mende alah nih. Oh ya, kepada yang bakal grad bulan 11 neh, ha sesambil masuk kel el lompo tuh, moh la singgah kat sini eh. Mane taw jupe retis kau.

otw nak balik tuh, tetiba mata blink blink warna warni sebab wallpaper cantik sangat !


ni aku sayang lebih rakyat mesia neh. kekreatifan haruslah diluahkan.jangan dipendam kat dinding sekolah .xde guna. meh conteng sini meh.

sayangi Malaysia kita. ihiks

No comments:

Post a Comment