Monday 16 September 2013

Tok Bali- Sweet Beach Resort

Assalamualaikum..


Baru-baru ni aku dengan keluarga pergi terjah Tok Bali iaitu Sweet Beach Resort. Ya ini kali pertama jejak sampai ke sini. Kami pergi pon sebab ada family day la katekan. sampai je sane, ku lihat eh ramai pulak orang bercuti ari neh. oh okey lupe ari ni cuti awam. pastu tetiba aku nampak ramai nau bebudak sekolah kat sini. Oh lupe resort nih bukan untuk bercuti bagai je. sampai ke pantai ye dik kau pergi seminar. untungla

This resort is quiet ok la tapi tetap takleh lawan PCB tuh. Yeah PCB sume lengkap puas hati tapi SBR ni biasa ja. Kat sini dewan pon banyak,dorm,chalet tu ada 3 jenis  but padang nak buat event tu kecik la yunk.



aku kagum gila dengan design n position chalet nih.



neh ruang tamu



Kebetolan masa kitorang pegi tuh, ada 3 event family day. Kau bayangkan la padang kecik lebih kureng beso padang futsal,pastu nak share 3 pulak tu,seksa aku tengok.siap kena buat kawasan kaklong pulak tuh. :)




kat sini ada kolam renang 3 peringkat. bunyi macam kolam yang hebak gile. sekali xde bezanya macam kolam biasa je aku tengok

                            

Petang tu aku merehatkan minda kat tepi pantai sementara yang laki ada game futsal.kat sini takde mini market,so so n so aku nasihatkan kalau nak pegi bercuti o ada family day tuh,better korang borong la cekedis tu bebanyak. Jangan jadik macam aku, ingatkan kat sini ada mini market.Lapa la aku malam tuh.haih




teringat bila join seminar kat pantai masa sekolah kecik-kecik dulu



Sebab lapo sangat, malam tu ada bbq so  aku cekau bebanyak makanan sampai semput kau. Bila buat family day kat Tok Bali, kau akan mengalami mimpi ngeri paling indah sebab boleh makan seafood segar bugar. Bayangkanla ikan siakap bakar dorang tak pandang pon.aku jenis yang tak membazir, jadi ada baiknya aku bawak 3 pinggan seafood balik ghumah.bhahaha

Pepagi lagi tepat pukul 6.50 pagi, kemain aku mandi cecepat sebab nak tengok matahari terbit kan.



ingatkan aku sorang je yang nak wish, sekali bebudak sek pon join jugak


subhana Allah memang cantik amat!

pagi neh  ada banyak sangat game. Mostly budak-budak la yang join. Aku hanya mampu menyilangkan kaki atas kelusi sambil gelak guling-guling bila tengok dorang main. Ada ke patot dorang buat game rebut gula-gula DEWASA pulak tu. Kesian aku tengok bila bebudak remaja tu dok berebot gula-gula dengan mak cik. kuatkan semangat ye mak cik.mihihi

Aku nak ucapkan time kaseh bebanyak la kat sorang pak cik tu sebab dye banyak jugak la dye sponsor tuk event nih.  Aiskerim potong yang pak cik beli tuh pon sedap wey.




mee kari pon sodap




 biarpon raya dah lepas, namun ketupat
 tetap menjadi kuih sampingan. gituu


Family day kali nih first time aku dengar ayah aku dok mengeluh. Sebab semua staff mesti terlibat tak kira la nak handle apepon. Wells, we olls bebudak u ni dah tau susah senang nak handle sesuatu event. Kerjasama pasukan itu penting ya. PENTING. Haha



No comments:

Post a Comment