Sunday 26 May 2013

KONVOKESYEN UiTM KALI KE 78


Assalamualaikum people!

Pagi yang gelap, tapi tak cerah-cerah (teringat lagu meet uncle).okey jom aku crite perjalanan konvo aku. 

Kitorang kene bangon pukul 5.00 pagi sebab sekarang aku dekat Putrajaya!! So nak sampai UiTM kene amik mase setengah jam, itupun kalu jalan tak jam la. Aku kene masuk dewan pukul 7.30 pagi lagi sebab event stat pukul 7.30 pagi- 12.30 tgari. sampai ke sane, huuuujaaaaaan!!!!!!!!!!! Inilah dikatekan hujan rahmat di hari konvo..apekah??hehe



di hadapan bangunan DATC



Tetamu yang nak dibenarkan masuk dewan just 2 orang only. So mak aku n pak sedara aku yang masuk dulu. Jangan lupe bawak kad undangan konvo.

#pesanan : baik korang bergambar di awal pagi sebab tak ramai orang. Pastu breakfast dekat kolej Perindu dulu sebab dorang akan sediakan makanan lepas konvo.haih#

Masuk je, teros pergi  belakang dewan sebab kene amik nombor giliran. Nombor aku yang last sekali.


 Inilah keadaan si para graduan yang kene beratur bersama no giliran masing-masing. Begitu skema ayat aku~

Dah dapat nombor, masuk dewan. Okey sekarang baru berpijak di bumi yang nyata+ nebes amat. Alunan muzik irama melayu secara LIVE kau!! Howaaaa.. masuk ke dewan, mata aku ditebarkan ke seluruh dewan. Menikmati saat-saat esaited +bahagia la katekan~tibe-tibe teringat lagu Give Me (drama Korea Prosecuter Princess)

Give me give me  give me on your heart
We making real love coming to my world
Ok dah stop#


dalam dewan

Semua graduan duk di kiri kanan dewan. N para tetamu bahagian tengah n tingkat atas. Mase aku konvo nih ramai gile geng ijazah tau. Beza jubah baju ijazah n diploma just dorang ada hud je


Untuk fakulti aku je ( Fakulti Sains Komputer & Matematik), total graduan adalah 2000++. Ramai kan? Ini majlis formal, so haruslah dimulai dengan ucapan, nyanyian segale. Zemangat kami nyanyi lagu UiTM tau. Hampir nak menanges aku hari tu sebab sedeh sangat. Okey, aku rasa amat bertuah sebab hari konvo aku, Datuk DR Sahol yang bagi sijil. Omaigad3!!! Esaited  hokey.


okey nampak tak beliau??




Setiap course diselangi dengan nyanyian supaya semua tak tido nak meleleh air liur bagai. Bayangkanla, aku haruslah menunggu 3jam sebab name aku kan penutup majlis. Nasib baik lagu sume best-best.


sape2 yang grad sekali dengan aku dapat la tengok
 mamat-mamat muzik yang encem-encem ^^




okey sore akak nih macam Datuk Siti. patotla aku tak ngantok


Tiba lah giliran course aku, Diploma Sains Kuantitatif  keluar dewan. Lutut n tangan tetibe nak Parkinson bagai , temperature badan menuru mnececah -1°C n kaki tak balance pulak. Haih. Saat namaku dipanggil, semua orang bertepuk tangan. Sume mata tertumpu kat aku masa tuh. Okey, haruslah cover jalan sume tuh. Kang ada yang jadik Cinderella kat situ, lari turun pentas tinggal kasut sebab malu. Herherher

Segala organ haruslah dijaga. Mata kene pandang 3 kamera, pastu nak bertentangan mata dengan Datuk Dr Sahol lagi. Pastu kaki pulak kene balance bagai. Okey part ni terharu sebab Datuk sebut nama aku n wish “tahniah wan” sambil tersenyum J .Turun pentas, ada pulak sore2 yang wish. Huwa, malu-malu. 

Akibat malu, mata tidak sempat memandang kepada mereka yang wish tu. -_-  Alhamdulillah sebab akhirnya aku berjaya juga bersua muka dengan datuk. Sampai umah pon teringat beliau. Ceh#
Okey jom bergambar di hari bahagia neh.



bunga neh aku buat sendiri sebab harga kat sane mahal giler buleh sampai 200hengget. aku tak suka membazir. gunala kekreatifan anda.tak sampai duaploh hengget pon



over sangat bergambo sampai tebalik -_-


secara aoutomatik semua graduan menjadi warga alumni UiTM


Dalam nih sila ec boring nak hantar jubah n u will get transkrip n 1 borang kaler oren untuk tebus gambar konvo mase kat pentas. Nak tambah nikmat hari bahagia anda? sila lah tambah RM50. Nih pakej paling murah. Macam-macam pakej yang ada. Nak buat frame ke hape ke. Lepas konvo, teros ke luar dewan untuk bergambar.


Di kesempatan nih aku nak ucapkan bebanyak2 time kaseh kepada family tercentaku, cikgu Sk Mempelam Jelawang, Sk Men Dabong, SMK Sultan Ibrahim 1, pensyarah UiTM Segamat n tak lupe juga kepada sahabatku A.S.I.A foever n all frenz  yang sabar melayan kerenahku.heehe (tunduk hormat)

hepi enjoy our graduation!!!

thanks for your reading!!



No comments:

Post a Comment