Sunday 23 June 2013

Aku Suka Drama Korea.. So what?


Assalamualaikum

Salam Nisfu Sya`aban. Sekarang masalah jerebu dah berleluasa kan. Mohon sume doa moga-moga masalah jerebu tak de n hujan turun. So, mask tu dah boleh prepare. Every person mesti minum air 2 liter 1 hari.ok fine *_*

Before korang teros scroll down bace entry nih, nak tanye. Sape readers kat sini yang cita-cintannya eh cita-citalah err k-o-n-on-n-ya da-hu-lu nak jadi dokter masa time sekolah rendah dulu? Tak pon masa kindergarden lagi.Mesti ramai kan. Sebab .. aha, sebab kalo jadi dokter dapat selamat nyawa orang. Kan kan kan cikgu?

Okeyla, aku pon tecik-tecik dulu takde la over sangat sampai nak jadi dokter. Tapi bila ada orang tanya, weh cita-cita ko ape? Err jururawat. senyum sumbing macam kambing dengan YAKIN. Bahaha kemain  over aku kan mase tuh. Tapi sekarang tak de pon yang tanya apa cita-cita kau kan. Jawabnya.. lantak je la koje hape.asal dapat kumpul duit nak hidup pon cukuplah. Pergh ayat macam tiba-tiba naik pangkat jadi CEO kan.

Before aku terover membebel, meh jom aku nak kongsi cikit pasal doctor. Itu ari.ok bukan itu, tapi sekarang aku dok layaz drama doktor KOREA hokey that is OBSTECTRICS GYNECOLOGY.  apo tuh? Drama nih kuar taon 2010 lagi n ,citer pasal mak-mak yang pregnant, how babies comes out from perut, how your mak bertarung nyawa antara hidup-mati for their babies n macam-macam la. Nak tengok belah perut?ado-ado. Drama nih sangat takboringlangsung sebab every episode ianya berkait n banyak kes-kes yang membuatkan jantung kita macam..weh dia hidop ke tak?hah mati? Oh apsal baby punya muka macam ..ah, tengoklah sendiri.




Bila tengok drama neh, barulah tahu kan nak jadi dokter sakit puan bukan senang beb.setiap perkara wajib dititikberatkan, if salah buat, hah kene lempang la kau nanti n kene sue pon ada. Instrumental cite neh kan superb gila weh sampai aku donlod taw. Ehem, saje nak bagitahu korang yang sume dokter dalam cite nih encem-sweet-mata bulat-baik-tinggilampai rendah pon hado. So joong ki pon hade. yeay ^_^



Pompuan tu la head nurse. She is very fashionista(pelik kan) n sangat kelako. aku ingatkan patient mane. tak dek dye kan, aku rasa mesti boring cite nih.yang pakai spek tuh la besfrend joong ki. 2 orang nih sengal ciket

Dalam cite neh kan macam-macam yang kita belajar. Bila korang tengok kan mulut terlopong sebab baru tahu, owh macam nih ek mak aku melahirkan aku.


Nih wad NICU( neonatal intensive care unit ). So when baby have a serious problem macam down syndrome, cacat ke @ pramatang, dorang akan tempatkan baby kat sini. Hero 1 tu la chief NICU kat sini. Bila tengok cite nih kan, seyes sesuai dye jadik dokter sebab suka budak.

skodeng drama ciket


Haa ni part yang dramatic n superb. Sebab? ok Nampak tak skunk dorang kat supermarket kan. Bayangkanla wanita tu tiba-tiba nak beranak. Nak tunggu ambulan amik masa 15minit n the cute baby will come out bila-bila kan.kebetolan ada dokter obgyn kat situ, lalu dorang gunakan semaksima mungkin bahan-bahan yang ada kat supermarket tu untuk menyambut kelahiran secara normal. Aku pon tak pikir macam tuh hokey


Aku lupe episode berapa. part nilah yang buat mutiara termahol aku jatuh. Terharu+taktaunakkatahape sebab how baby`s life without her lovely mother?dah takdirkan. :(


Ada nampak baby yang muka punyalah innocent kan? tapi pandai nau berlakon. geram aku. Dye mengalami problem cikit kat perut n mak dye plak 
mengalami contradiction n kene mintak kebenaran guardian untuk dibedah.tapi masalahnya suami dye hentahkemanahilang. so hero 1 la yang mintak sangat jadi guardian. Si ayah sampai lewat kat spital n marah2. Brader tu terus senyap lepas kene hentam oleh si anak pompuan dye.rasekan!


Hai-hai si abang kacak hero ke 2.apsal dokter dalam cite nih comels eh?how cute when dorang pakai kasut tertutup macam crocs tu n yang dekat kepala tu punyala bunga-bunga.how comels dorang kan?



Hokey fine gambo my abang lagi. Aku kagum dengan persahabatan antara hero ke2 n heroin tu. Lebih 30 tahun kau dorang punya frenship,sweet ja mereka nih. But, when hero le2 confess to heroin, em still xleh terima sebab rasa macam sibling. Yela mane tak terima sebab hero1 dok usha len ja.haha.camnilah senang, confess ja kat aku. Habis citer. !_!

so,kepada beauty n handsome kat luar sana, cite nih seyes bagos n di GALAKKAN tengok. Well, nanti nak kawen senang sebab at least dah ada ilmu cikit pasal kekeluargaan kan. Bukan kes si ibu je, tapi kes-kes remaja pon ada macam kes anak luar nikah n sex.  Em nak bagi pendapat, boleh tak Malaysia buat drama macam nih? so boleh la nampak kan how good teknologi perubatan yang kita gunakan kat spital.

# sekarang ngah usha-usha citer dokter len pulak that is (brain). Aku rasa lagi hebak kot!











No comments:

Post a Comment