Saturday 8 June 2013

THE CARNIVALL THEME PARK

Assalamualaikum !

wello wello. lamo tak apdate belog sebab membizi dengan trip bagai. okey, minggu lepas aku pegi taman tema air dekat Sg Petani, Kedah. mulanya aku diberitahu mak aku ada family day tempat ayah aku koje. so sebab tuh la mase dekat pesta  wau antarabangsa itu hari, aku kutip segala mak nenek flyers pasal nogori Kedah tu. sape kate Kedah tak de theme park? selalunya korang pegi Legoland, World of Tambun n Gambang kan. so ape kate aku share cikit tempat menarik yang aku pegi nih. 

This journey take 6 hours *je kalo dari Kelantan. penat tau dok dalam bas tuh lama-lama.sampai je sane, teros chek in at Resort Cinta Sayang. kat sini ramai staff warga India. jadi, haruslah dengar bek-bek apa yang dorang dok cakap.

lets cekedaut!



aku suka gambar ni di waktu siang dekat R&R Grik . macam dekat puncak gunung pulak





kami sudah sampai






ni bilik untuk 2 orang. nak sumbat 5 orang digalakkan. jimat-jimat

Lepas salin baju n tak sempat nak kemas, kami cepat-cepat blah sebab theme park jenuh dok menunggu. tapi nak pergi sana macam jauh, maka free service yang sedia ada baik kita gunakan. haha



if korang malas nak angkut beg-beg bagai macam aku, tak pe mende nih sentiasa menunggu anda di lobby @ call je ni no 2.




nak pergi theme park amik mase 5 minit pon da sampai tau. mase kami sampai tu, ramai gila yang mai noh. biasa la cuti sekolah kan. harga tiket  untuk dewasa ialah aa tengok sini --> harga tiket


jangan lupa pakai ni.


kepada sape-sape yang nak jadi minah saleh, dijempot beli  topi comei ni.


dah aku tak bawak selipar, tepakse la beli. sepasang 10hengget ja



masuk je, macam-macam yang korang leh main. tapi tak la beso sangat pon 











okay game nih best sebab bila semua orang sama-sama pegang pelampung, rasa macam happening je. eratkan silaturahim, kate sorang budak tuh.haha

nak extreme lagi cube game nih. 


                            


aku kan jenis yang suka aktviti yang lasak lagi fun, jadi percubaan pertama aku,..haa ko tau la kan mase nak turun gelongsor tu n nak menuju puncak tu, punya histeria aku. rasa macam nak mintak je 2 nyawa. mane tahu kot-kot terpacak keluar sane sebab berat sangat ke. hewhew. tapi sehisteria aku pon, naik la jugak 3 4 kali. aku nasihatkan bila nak naik tuh pilihla kawan-kawan yang kecik-kecik cikit okey :)

lepas mandi manda sume, mestila lapa kann. kat sini biase dorang jual ada laksa, burger,abc n banyak la. souvenirs pon ada jugak dijual.murah-murah je. 3 barang 10hennget. 





lepas menghabiskan masa dekat theme park, jom pegi makan nasi.lapa-lapa


                            






 ais kacang ni memang sedap, pekat, likat kau

tak puas mandi, dekat resort ni ada jugak kolam renang



makan dah, soping dah, having fun dah.ok jom balik jom!! 
sesape yang dok dekat area kedah tu, dijemput la pergi ye before puase nih. nak pegi legoland mahol sangat kan~








No comments:

Post a Comment