Wednesday 3 July 2013

Mee Celup paling Sodap

Assalamualaikum

Tengah bosan taktau nak share cerita hape n tetibe otak ligat dok recall balik pasal mee celup. haila, rindu mee celup :(.kalo korang study@jenjalan kat Kelantan, mee celup la orang dok cari. sebab? kuah dye guna air rebusan daging. mase aku study kat Johor, punyala esaited nau tengok mee celup, skali dorang guna air rebusan ayam. em, len kan?

Itu hari mase aku dok koje kat KB, sempatla skodeng mee celup kat pasar Siti Khadijah tu. n bila try je dekat gerai pak cik tu, aaah sudah dok teringat pulak pasal mee celup. so kalo ada mase free, aku pergila dengan member makan ramai-ramai kat situ.

tak dak yang specel o pelik pon pasal mee celup tu. biasa je macam kedai lain jugak, tapii dye punya rasa tu kan, alahai... pak cik bace ape ek dalam masakan tu?mintak tunjuk ajo.haha. harga semangkuk RM 4 jaa.ada bihun, kuetiew, mee n nasi air pon ada. pastu dye campak la segala mak nenek perut, hati,limpa. 



sepatotnya air tu kene la panas, baru hancus lemak oiii..


Pak cik dye jual mee celup, n mak cik pulak a.k.a isteri dye jual laksa, laksam, mee kari, n colek malas. aku dah try laksa dye, pergh pekat gila la. sekali makan takyah tambah-tambah sebab banyak. harga laksa RM 2.

senanya aku lupe nama kedai pak cik tu.maafkan kami.ngee.camnila, senang korang nek tingkat 2 bahagian makanan, nek tangga mengadap farmasi depan pantai timur tuh. bila nek ikot situ, hah dah jumpe. 

okeyla, selamat mencari di hujung minggu.muehehe. TQ


No comments:

Post a Comment