Tuesday 10 September 2013

The Virus- rugi tak nengok

Assalamualaikum

Lame dah kan aku takhapdate  belog ni. Now aku tengah demam kepala fening-fening pastuh hidung pon dah takde deria bau wey. Barula kau tahu kan betapa siksanya kalo hidop takde deria bau kan. Siksa bro siksa. Masa demam nih jugak aku tengah layan new Korean drama> The Virus. Sempat pulak kan

Drama 10 episod ni citer pasal virus yang menyebabkan peratus mangsa yang infected yang mampu diselamatkan tu 0%.oh my.. Okey cuba kau bayangkan kau tengah demam ,siap silang kaki sambil makan kopok nengok cite cengginih. Ya Allah mula la pikir bukan-bukan kan.  Seram pon hado.



Citer nih complict siket sebab macam-macam yang jadi disebabkan virus ni.
every sneezes contains  4500 virus particles yang mana akan merebak  pada kadar 45km/h.memang ganaz lah virus nih ye puan puan. aku pon copy paste dialog ni ha. Ape ko ingat aku nih dokter tahu segala pasal virus nih. Miahaha memang taklah yea.


Dalam drama nih ada la sorang mamat yang cute giler tapi malangnya dye taktahu yang dye la pembawa virus dan ramai people infected n mati. Mamat ni pon dapat virus sebab dye mangsa dianiyai. Sapekah dalang dalam kes nih? Seyes la aku taktahu sebab aku baru je nengok  4 episod. Wahahaha


Ni la mamat comels pembawa virus tuh. Dye tak mati sebab dye ada antibody yang kuat. Makanya dye menjadi orang penting yang patot diselamatkan sebab dye boleh bagi vaksin dekat mangsa yang laen. Ada paham?? Okey aku pon tak paham sebab tak belajar bio.bhahhaha

Aku kan kan kalo nengok drama korea nih mesti kagum gila dengan dorang punya teknologi. Nak pulaks kan kalo drama yang ada kaitan dengan penyiasatan guna computer. Kononnya hacker terbaek lah. Dorang boleh trace ip address computer laen n cctv tu semata-mata nak jejak penjenayah. Mahu tak jatuh rahang gigi aku nih. Hebak hebak.tapi kan kalo korang betol-betol nak paham citer ni, otak tu kene cepat interprete la dialogue drama ni. Maklomla cepat sangat dorang bercakap. Aku pon nak paham satu kes banyak kali rewind tau. focus gituuu



Okey ni bukan zombie. Dye ketua gerakan CDC( Centre for  Disease Control and Prevention) yang infected oleh virus ni.


Yang nih tak leh blah, how comes dorang boleh pikir nak cari mamat comels tu disebabkan hint routes ni jeee?stesen bas pulak tuh. oh lalala stress aku


Mangsa yang infected kene dok dalam mende alah ni. Macam keranda la. Er seram wey tetibe

Peringatan- takpasal pasal sape yang nengok drama nih mesti takmau dekat dengan orang yang kene flu kan. Uhuk uhuks. Btw, sekarang musim ramaoi orang kene flu, so minum air masak banyak-banyak ye u olls.hive 5 siket tok produser drama nih. Mesti manyak kajian kan kene buat. Yelah mende nih bukan men2. Kang kene bank tak memasal sebab buat drama takde motip.eh

So hape tunggu lagi, donload ah cepat-cepat. Takdek maknenya aku sanggop buat entry ni semata nak bagitahu drama ni memang berfaedah kan. Lahai ko sentap kenape??k bai

No comments:

Post a Comment