Saturday 20 July 2013

Gojes di Hari Raya


Assalamualaikum

Hai hai n hai. Nih first aku buat entry pasal kecantikan.memandangkan aku nih takgohjes sangat, malas la aku nak buat entry pasal mende alah nih. Tapi tapiii bila aku baca belog Fatin Liyana dok post pasal FCC nih, eh nak cubalah. Aku nih bukan jenis yang menjaga kecantikan sangat sebab well malas la nak pakai tu pakai ni. Pastu tempek tu tempek nih heii rimaslaa. Wells rasa dah beso kan, tetibe terpikir pulaks.ihiks

Nak cantik, biarlah halal suci lagi bersih kan. N aku nak pesan awal-awal tolong jangan beli product yang ada methylparaben. Sebab tulah aku malas nak beli!.banyak kot produk yang ada mende alah nih. Kan uolls dah tahu kan mende alah ni adalah sejenis kimia yang berbahaya. Makanya, before serbu sesuatu product kecantikan macam baking powder, eh? Bukan (Nampak tak fail disitu). face powder le, losyen, body care ke hapejadahsumenyalah  haruslah nengok ingredient kat belakang tuh dulu. ade some product takde this kimia so korang boleh la tanpa was-was teros beli. Sebab tu lah, aku kan bila jejak Watson o guardian  memang lah lama. Sekali lagi LAMA.


Kay lah, sebab FCC tu ngah apdate dorang punye website Farmasi Colour Cosmetic, n this Hishop apa kate kita stalker dulu? Jumm… 

FCC stands for Farmasi Colour Cosmetic. ramai masih tidak tahu tentang kewujudan produk nih kat Mesia. Dorang serve banyak produk macam make-up, skin care, perfume, personal care n wet wipes collection. Yang specelnye sebab produk nih dibuat daripada ektrak buah-buahan, sayur n minyak sayuran. Daebak!!




bb cream tok siang  harga RM 39.90 
cc cream plaks harga RM 43.90




Hurm, dari mana datang eh? Ini dari Istanbul, turkey hokey. Oh sebab tu lah pompuan kat sane sume kulit sihat+hidung mancung pulak tak macam aku khenn. Product ni dah lama kat pasaran sejak tahun 2003 lagi. Lepas 3 tahun, its has been distributed in 118 country worldwide kau!

Kat Mesia FCC dibawa masuk akhir tahun 2007 lagi.lorh dah lame eh.tak perasan. kay fine aku baru tahu. T_T. nak tahu apa yang uniknya product ni sebab ..

-halal.(dah semestinya) > certified by Turkey MOH lab n International independent body in Turkey named Artibel, n next ngah tunggu dari halal institution in Istanbul which is certified by JAKIM. So, sila percaya n takyah bimbang kay.

-high quality

-tak rasa hapepon when you put on your face

-product nih dorang tak test dekat animals. Boleh check kat belakang produk nih.


Sebenarnya dah lama gila aku carik produk sihat macam nih. Puas aku carik area Kelantan tapii seedy weh tak de. Even kat farmasi pon susah nak jupe apatahlagi dekat Watson kan. Wells, you know what, dekat Kelantan baru hade. Korang boleh stalker dorangnye website, cari dekat stores. Yeay!!! Almost harga produk dorang berpatutan la. Kalo produk terlampau brands sangat sampai ada kimia, haruslah batalkan niat waja kau tuh nak sihat. tadi sempat la aku pegi Parkson semata-mata nak tengok produk ni betol ke idos. wah mesti gojes kan korang di pagi raya.hehe

dah boring sangat try korang stalker hadiah hari raya.tenkiu~










No comments:

Post a Comment